Przejdź do głównej treści strony
Invest in Lubań
02-03-2015

Zasady rekrutacji do samorządowych przedszkoli na rok szkolny 2015/2016 zostały przygotowane w oparciu o zapisy ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. , Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.).

 

  1. W postępowaniu rekrutacyjnym biorą udział
    • dzieci 3, 4, 5-letnie (urodzone w latach 2012-2010), zamieszkałe w Lubaniu

  2. Rodzice dzieci urodzonych w latach 2010-2012 , które obecnie uczęszczają do przedszkola, składają deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w kolejnym roku szkolnym w przedszkolu, do którego uczęszcza dziecko w terminie 7 dni przed rozpoczęciem rekrutacji, tj. do 20 lutego 2015 r.
    Wzór deklaracji stanowi załącznik Nr 1 do „Zasad rekrutacji dzieci do przedszkola”.

  3. Rodzice zamieszkali poza Lubaniem mogą ubiegać się o przyjęcie dziecka po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli przedszkole będzie dysponowało wolnymi miejscami.

  4. Rodzice dziecka urodzonego w 2013 r., które na dzień 1 września kończy 2,5 roku w uzasadnionych przypadkach mogą ubiegać się o przyjęcie do przedszkola

  5. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora przedszkola.

  6. Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest w terminach uzgodnionych przez dyrektora z Burmistrzem Miasta Lubań:

L. p.

Rodzaj czynności

Termin

1.

Składanie wniosków wraz z załącznikami

2-31 marca 2015 r.

2.

Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych

8 kwietnia 2015 r.

 

3.

Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych

20 kwiecień 2015 r.

 

4.

Składanie wniosków o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka

do 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych

5.

Przygotowanie i wydanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka

do 5 dni od daty złożenia wniosku o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka

6.

Złożenie do dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia

do 7 dni od terminu otrzymania pisemnego uzasadnienia odmowy przyjęcia

7.

Rozstrzygnięcie przez dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia

do 7 dni od dnia złożenia do dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej


 

  1. Postępowanie rekrutacyjne na wolne miejsca w przedszkolu prowadzi się na wniosek rodziców/prawnych opiekunów dziecka.

  2. Rodzice dzieci ubiegających się o przyjęcie dzieci do przedszkola składają „Wniosek o przyjęcie dziecka do przedszkola” wraz z wymaganymi załącznikami do dyrektora przedszkola zgodnie z załącznikiem Nr 2 do „Zasad rekrutacji dzieci do przedszkola”.

  3. Do wniosku rodzice dołączają dokumenty/oświadczenia potwierdzające spełnianie kryteriów. Załączniki składa się w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76 a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu.

  4. Oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia” .

  5. Rodzice mogą ubiegać się o przyjęcie dziecka do maksymalnie trzech przedszkoli, które prowadzą rekrutację dzieci.

  6. Rodzice układają listę wybranych przedszkoli według swoich preferencji w porządku od najbardziej do najmniej preferowanego.

  7. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może:

  • żądać od rodziców przedstawienia dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach (przewodniczący wyznacza termin przedstawienia dokumentów)

  • zwrócić się do dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaniu o potwierdzenie okoliczności zawartych w oświadczeniach.

  1. Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaniu w celu potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniach:
  • korzysta z informacji, do których ma dostęp z urzędu,
  • może wystąpić do instytucji publicznych o udzielenie informacji,
  • może zlecić przeprowadzenie wywiadu, aby zweryfikować oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka.
     
  1. W przypadku braku potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniu, komisja rekrutacyjna, rozpatrując wniosek, nie uwzględnia kryterium, które nie zostało potwierdzone.
     
  2. Na podstawie spełnianych przez kandydata kryteriów kwalifikacyjnych komisja rekrutacyjna ustala kolejność przyjęć.
     
  3. W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunek, o którym mowa w punkcie 1, niż liczba wolnych miejsc w przedszkolu na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
  • wielodzietność rodziny kandydata,
  • niepełnosprawność kandydata,
  • niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
  • niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
  • niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
  • samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
  • objęcie kandydata pieczą zastępczą. 
     
  1. Kryteria wymienione w punkcie 17 mają jednakową wartość 1 punkt.
     
  2. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami, przeprowadza się drugi etap postępowania, w którym brane są pod uwagę następujące kryteria dodatkowe, uzgodnione z Burmistrzem Miasta Lubań:
  • kandydat korzysta z pełnej oferty przedszkola (powyżej 7 godzin ) - wartość 3 punkty,
  • rodzice/opiekunowie prawni kandydata zatrudnieni są w pełnym wymiarze czasu pracy - wartość 2 punkty,
  • rodzeństwo kandydata uczęszcza do danego przedszkola - wartość 1 punkt.
     
  1. Komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości wyniki postępowania rekrutacyjnego, w formie listy dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przyjęcia.
     
  2. Komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do przedszkola.
     
  3. Rodzice dzieci, które nie zostały przyjęte mogą:
  • wnioskować do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka do danego przedszkola w terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych,
  • wnieść do dyrektora przedszkola odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia,
  • na rozstrzygnięcie dyrektora danego przedszkola służy skarga do sądu administracyjnego.
     
  1. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami Dyrektor przedszkola przeprowadza postępowanie uzupełniające, które powinno zakończyć się do końca roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który prowadzona jest rekrutacja.
     
  2. Do postępowania uzupełniającego stosuje się przepisy niniejszych zasad odpowiednio.
     
  3. O przyjęciu dziecka do przedszkola w trakcie roku szkolnego decyduje dyrektor.

 

 

Załączniki

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na ten temat...