01-04-2020
Gdzie dzwonić, gdy potrzebujemy porady?
INFOLINIA NFZ
800 190 590 - bezpłatna infolinia NFZ jest czynna 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Wykwalifikowani konsultanci poinformują, co zrobić, by otrzymać pomoc.
Numer dla osób dzwoniących z zagranicy 22 125 66 00 (połączenia płatne zgodne z cennikiem operatora)
Konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta mogą również przekazać kontakt do placówki podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), która udzieli teleporady medycznej.
Dzięki teleporadzie medycznej każdy może otrzymać:
- zalecenia
- e-zwolnienie
- e-receptę
- sugestię bezpośredniej wizyty w placówce lub kontaktu ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, jeśli będzie taka konieczność.
Teleporady medyczne:
- ograniczają ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa
- ułatwiają izolację osób, które mogą zarażać wirusem innych
- rozwiewają obawy, jeśli sytuacja jest niegroźna
- skrócą czas oczekiwania na wizyty u lekarzy.
Teleporady placówek POZ w Lubaniu (godziny teleporad ustalają placówki):
- Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Praktyka Lekarza Rodzinnego "Nova", Kazimierza Wielkiego 29,
75 721 78 97
- Praktyka Lekarska "R. Komendziński; D. Pawłowski" S.C. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej, Kazimierza Wielkiego 11,
tel. 75 721 31 95
- Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej "Vita" Praktyka Lekarska Kazimierz Kawecki, 7 Dywizji 12,
75 721 47 94, 882495916
- Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej "Medyk" S.C. Bogusław Grzesiak, Krzysztof Kowalik,Andrzej Wydra, Stefana Okrzei 6,
75 722 25 35,
telefony alarmowe: rejestracja 882 493 831, Bogusław Grzesiak 882 493 807, Krzysztof Kowalik 882 493 840, Andrzej Wydra 882 493 824, Urszula Żółkowska 882 493 849 (tylko w sprawach pilnych od 8:00 do 18:00)
- Praktyka Lekarska "Twój Lekarz" S.C. B.Siuda; I. Nestorowicz; B. Obacz, Stefana Okrzei 6,
75 721 59 00
Więcej informacji: https://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/teleporady-dotyczace-koronawirusa-w-przychodniach,7621.html
INFOLINIA ZUS
22 560 16 00 - Centrum Obsługi Telefonicznej
W COT ZUS zostały uruchomione specjalne linie tematyczne dla osób, które potrzebują informacji na temat:
- zasiłku opiekuńczego i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji – po uzyskaniu połączenia z infolinią ZUS – na klawiaturze numerycznej telefonu należy wybrać 0 – połączenie z konsultantem, a następnie 9 – zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji.
- ulgi i umorzenia oraz zawieszenia działalności – po uzyskaniu połączenia z infolinią ZUS – na klawiaturze numerycznej telefonu należy wybrać 0 – połączenie z konsultantem, a następnie 7 – ulgi i umorzenia oraz zawieszenie działalności.
- w innych sprawach – tak jak dotychczas – po wybraniu 0 (połączenie z konsultantem), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:
- 1 – Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
- 2 – Renty i emerytury,
- 3 – Zasiłki,
- 4 – Informacje dla ubezpieczonych,
- 5 – Informacje dla płatników.
Konsultanci COT są dostępni pon. - pt. w godz. 7.00 - 18.00.
Więcej informacji: https://www.zus.pl/o-zus/kontakt/centrum-obslugi-telefonicznej-cot-
SANEPID:
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Lubaniu
ul. Bankowa 9b, 59-800 Lubań
Całodobowa infolinia dla obywatela w sprawach kwarantanny i zdrowia: +48 222 500 115
e-mail: psse.luban(at)pis.gov.pl
Więcej informacji: http://psseluban.pl/